Studentrecruitment inhouse of uitbesteden

Studentrecruitment:
In house of uitbesteden?

Studentrecruitment: In house of uitbesteden?

Studenten zijn een gewilde doelgroep voor diverse bedrijven en er wordt dan ook veel tijd, geld & energie* besteed om de beste te vinden en te enthousiasmeren. En hoe jij scoort op die drie schalen, bepaalt of je de recruitment zelf kunt aanpakken of dat je het beter kunt uitbesteden. 

Tijd en geld, maar geen energie = Uitbesteden

Je tijd is kostbaar en investeer die wijs. En dat doe je vaak niet met zaken waar je weinig energie voor hebt of weinig van krijgt. Er zijn nog genoeg andere processen in je bedrijf waar je je tijd aan kunt besteden. 

Geld en energie, maar onvoldoende tijd = Partnership aangaan

Hoewel uitbesteden en een partnership zeker raakvlakken heeft (ze nemen het beide uit handen), investeer je initeel meer in het bedrijf wat het gaat uitvoeren dan met uitbesteden. Je vindt het namelijk een mooi onderwerp en het is jammer dat je er geen tijd aan kunt besteden. 

Tijd en energie, maar onvoldoende geld? = In house (zelf)

Gelukkg zijn er enorm veel basiszaken die je zelf snel en goedkoop kunt regelen. Dat kan zijn:

  • Je netwerk raadplegen | Altijd een sterke optie
  • Een oprechte vacature schrijven
  • Een oproep doen via sociale media
  • Zoeken op LinkedIn | Dit kunnen wij je goed uitleggen

Tijd, geld en energie = in house (team)

GO WILD! Bouw een prachtig team om je heen en ga ervoor!

*Wij hebben specifiek vaardigheid/kennis over het onderwerp buitenwegen gelaten. Wij zijn namelijk van mening dat iedereen recruitment zelf kan organiseren. 

Wil je een keer sparren over het onderwerp?