Linkedinbeheer & Merkpositionering

mogelijk gemaakt door onze young creative Marlou Wirken

Kan ik je helpen?
Via Hulpstudent zakelijk werd ik benaderd om voor Robes Bewindvoering aan de slag te gaan met de online marketing van het bedrijf. Het ging met name om het creƫren van content voor Linkedin, maar uiteindelijk is er ook een stevige basis nodig voor de merkpositionering van het bedrijf.

Praatjes maken
Ik houd absoluut niet van opscheppen maar ik noem mezelf wel altijd een praatjesmaker. Om praatjes te kunnen maken voor een bepaalde organisatie is het belangrijk om eerst een praatje te maken met de mensen die er toe doen. Zo verzamelde ik informatie over de geschiedenis van Robes, over de motivatie van medewerkers en ook over bewindvoering. Dat laatste was voor mij namelijk een totaal nieuwe wereld. Jezelf telkens weer onderdompelen in een business die je niet kent vind ik persoonlijk de leukste uitdaging in mijn vak. Ik raak dan ook altijd enthousiast, vind interessante verhalen en maak daar vervolgens weer praatjes over.

Hoe pakken we dit aan?
Dat is de vraag die ik mezelf altijd stel na een kennismakingsgesprek. Om die vraag te beantwoorden stel ik een strategie op. Daarin bepaal ik wat voor content nodig is om een bepaalde boodschap te verspreiden en welke media we daarvoor kunnen gebruiken. Daarnaast maak ik een planning en een briefing, zodat iedereen op de hoogte is van het communicatieplan en daarin eventueel een bijdrage kan leveren.


En, hoe gaat het nu dan?
Momenteel heb ik de strategie opgesteld en ga ik aan de slag met content voor de social mediakanalen en de teksten voor de website van Robes. Daarnaast heb ik een script geschreven voor een bedrijfsfilm die binnenkort te zien zal zijn. We gaan dus lekker aan de slag! Dit doe ik overigens in goed overleg met Robes. Zij zijn tenslotte degene die mij input leveren voor goede verhalen. Op die manier gaan we samen veel leuke en interessante praatjes maken!

Wil jij ook graag een Marlou?